Wednesday, November 02, 2005

Woopsies

The Milwaukee Journal has offered its own apology for "promulgating the administration's now patently false claims about Iraq's weapons of mass destruction."

Editorial page editor O. Ricardo Pimentel notes that his 10-person editorial board didn't have the influence of The New York Times, the resources of the United NationsU access to secret US intelligence. His board believed the claims and wrote accordingly. "Like you, we read voraciously on the topic and made the best editorial decisions we thought we could. There was countervailing evidence even back then, of course, but the overwhelming weight of the evidence available to us [emphasis in original] was that Hussein did indeed have WMD."

Now, of course, we discover much evidence that the intelligence fed the public, including us, was "cooked" or "fixed" -- choose your favorite description -- around what the administration viewed as its most salable argument.... [C]ount us as among the many who were duped. We should have been more skeptical. For that lack of skepticism and the failure to include the proper caveats to the WMD claim, we apologize, though I would note that, ultimately, we didn't believe that the president's central WMD argument warranted war. Not then and especially not now.”

No comments: